Головна » Статті » Автори |
У розділі матеріалів: 472 Показано матеріалів: 161-170 |
Сторінки: « 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 47 48 » |
Календарно-тематичне планування уроків |
Сьогодні ми попрацюємо над образом головного героя роману Стендаля «Червоне і чорне». Він є «геніальним плебеєм», втіленням сучасного варіанта «природної людини». Уперше ми бачимо цього персонажа в типово плебейському середовищі – на лісопильні. Хто його оточує? Батько і брати – грубі, практичні та хитрі люди, позбавлені будь-яких високих ідеалів. На їхньому тлі Жульєн, фізично слабкий, граціозний, схожий на дівчинку юнак, становить разючий контраст. Але він вміє витримувати удари: коли розлючений батько жорстоко б’є його, юнак плаче, але не від болю, а від жалю, що пропала улюблена книжка. Така реакція свідчить про те, що в нього є могутня внутрішня сила, яка ще тільки шукає виходу. Що читає Жульєн? «Сповідь» Руссо,зібрання реляцій великої армії і «Меморіал Святої Єлени» (щоденник Лас-Каза, в якому розповідається про Наполеона у вигнанні). Тут досить показова оцінка самого Стендаля: «За ці три книжки він готовий був померти». Логічно припустити, що людина, яка ставиться так до цих творів, принаймні погоджується з думками, що в них викладені. Що то за думки? Ті самі улюблені стендалівські принципи. |
«Червоне і чорне» – це соціально – психологічний роман, своєрідне історико-філософське дослідження буржуазного ладу ХІХ століття. Про глибокий соціальний сенс роману уже говорить його назва. Під «червоним» і «чорним» Стендаль розумів зіткнення двох сил – революції та реакції. Революція – це «червоне». Реакція, що запанувала в період Реставрації, – «чорне». Задум роману виник у Стендаля однієї осінньої ночі 1829 року. |
Стендаль (Анрі Марі Бейль) народився 23 січня 1783 року в Греноблі, у родині багатого адвоката. Його дід, лікар і громадський діяч, захоплювався ідеями Просвітництва й був шанувальником Вольтера. Але з початком революції в родині погляди дуже змінилися, батько Стендаля змушений був навіть ховатися. Мати хлопчика рано померла, і сім'я надовго вбралася у траур. Батько не переймався вихованням сина, довіривши його католицькому абатові Ральяну. Це призвело до того, що Стендаль зненавидів і церкву, і релігію. Таємно від свого вихователя він почав знайомитися з працями філософів-просвітників (Кабаніса, Дідро, Гольбаха). Читання, а також найсильніші враження і переживання дитячих років, пов'язані з Першою французькою революцією, стали визначальними моментами у формуванні світогляду майбутнього письменника. Прихильність до революційних ідеалів він зберіг на все життя. Жоден із французьких письменників XIX століття не відстоював ці ідеали з такою пристрастю і сміливістю. |
Прискорення історичного процесу приводить у XIX столітті до нового якісного стрибка в порівнянні з початковим періодом Нового часу. Європа пересіла з кінного диліжанса в «Східний експрес», з вітрильника на пароплав і на кінець сторіччя підійшла до того, щоб літати в повітрі і плавати під водою. Телеграф зв'язав європейські країни і США з найвіддаленішими куточками планети. Наука проникла углиб речовини і в таємницю еволюції живої матерії. То був вік науково-технічного перевороту ібурхливих соціальних потрясінь, але разом з тим і найбільших гуманістичних і естетичних завоювань та утопічнихпомилок розуму. |
Х1Х століття – одна з найцікавіших і найяскравіших сторінок у розвитку світового літературного процесу. Воно суттєво «відрізняється від усіх століть точним і виразним зображенням людського серця» (Стендаль). Саме цей час називають «золотим фондом світового письменства», адже література цього періоду збагатилася чудовими творами Стендаля, Проспера Меріме, Оноре де Бальзака, Гюстава Флобера, Гі де Мопассана, Еміля Золя, Чарльза Діккенса, Шарлотти Бронте, Федора Михайловича Достоєвського, Льва Миколайовича Толстого, Антона Павловича Чехова й багатьох інших письменників. Митці не тільки намагалися передати у своїх творах динамічний розвиток економічного буття, природничих наук, нових філософських ідей як рушійних сил дійсності, а й показати, як ця дійсність впливає на життя й свідомість людини. |
Стендаль "Червоне і чорне" (детальний переказ, скорочено) |
Здесь можно скачать текст книги в разных форматах |
Роман Стендаля "Красное и черное" - общепризнанный литературный шедевр девятнадцатого века. Придя к заключению, что "в наш век деньги - все", юный Жюльен Сорель приступает к своеобразному социальному восхождению и, в сущности, легко добивается поставленных целей. Среди множества предположений о значении романа "Красное и черное" можно найти версию, по которой Стендаль замаскировал под тайными цветами два чувства, бушующих в душе честолюбивого юноши: страсть как душевный порыв, как безотчетное влечение и честолюбие, сопряженное с жаждой славы, признания любой ценой. Взаимопроникновение и борьба этих двух чувств составляют внутреннюю интригу романа Стендаля. Но достаточно ли этого, чтобы быть счастливым? В нашей библиотеке вы можете бесплатно почитать книгу « Красное и черное ». Чтобы читать онлайн книгу « Красное и черное » перейдите по указанной ссылке. Приятного Вам чтения. |
Тема уроку. Концепція життя, краси і насолоди в творчості Оскара Уайльда. Духовна деградація особистості в романі “Портрет Доріана Грея” |