Головна » Статті » Контрольні матеріали Зар.Літ. » 7 клас

Джеймс Олдрідж, «Останній дюйм». Запитання до теми
12:27

Джеймс Олдрідж, «Останній дюйм», Запитання та відповіді до теми, зарубіжна література, 7 клас

 

1.  Хто за професією батько хлопчика? (Льотчик.)

2.  Чим займалася компанія, в якій він працював? (Нафтоекспортна компанія, розвідка нафти по єгипетському узбережжю.)

3.  Які стосунки склалися у сім’ї?(Байдужа дружина, син, для якого він був – стороння людина.)

4.  Скільки років сину?(10).

5.  Як звали героїв?(Батько Бен, син Деві).

6.  Які взаємини у сім’ї між батьками та дитиною? Зачитайте.(Син «чужий їм обом, самотній, неприкаяний»).

7.  Як ставився до нього батько?(«Стороння людина, яка не знає про що з ним говорити, різка, небагатослівна в ті лічені хвилини, коли вони були разом.)

8.  Що вирішив Бен?(Взяти з собою у політ сина).

9.  Чому він про це пожалкував?(Хлопчик мав дуже нещасний вигляд, переляканий, його дуже нудило, він опустив голову і тихенько заплакав.)

10. Які риси характеру притаманні батькам?(Черства, плаксива, провінційна мати і різкий, нервовий батько.)

11. Що наказав батько сину, жалів його?(Наказував не плакати, знав, що тон у нього різкий, і сам завжди дивувався, чому не вміє розмовляти з хлопчиком.)

12. Що найголовніше для льотчика?(Посадити літак).

13. На якій відстані треба вирівнювати літак перед посадкою?(6 дюймів. Головне – останній дюйм).

14. Як батько посадив літак?(Легко, мов сніжинка, літак торкнувся землі.)

15. Як називалася бухта і чому?(Акуляча, бо в ній сила-силенна акул.)

16. Звідки запливали акули?(З Червоного моря.)

17. Чого батько сюди прилетів?(Знімати на кіноапарат акул.)

18. Скільки годин він може бути під водою у акваланзі? (Більше години).

19. Які плани були у батька?(Назнімати їх на три тисячі доларів.)

20. Що використовував для приманки акул?(Пів кінської ноги.)

21. Що хвилювало хлопчика?(Чи може їх хтось знайти).

22. Чи заспокоїв батько сина?(Ні. Ще більше налякав. Бо пізно зрозумів, що Деві хвилюється не через страх бути спійманим, а боїться лишитися сам. А він навпаки признався, що ніхто-ніхто не знайде їх і не знає, де вони.)

23. Хто знав, що Бен із сином на острові?(Ніхто).

24. Чи розуміє Бен, що несправедливий до хлопця?

25. У чому виявляється відсутність звички турбуватися про сина?(Не взяв для нього води, не нагадав, щоб взяв вудочки або щось собі для розваги).

26. Чиїми очима ми бачимо підводне царство?

27. Що ми можемо сказати про Бена як про льотчика, кінооператора, людину?

28. Чи можемо зробити висновки, що перед нами неординарна людина?

29. Чому ж сталося так, що він навчився за життя багато, але не навчився розуміти власного сина?

30. Скільки акул накинулись на принаду?(5).

31. Опишіть акул. (Сторінка 237: «Вони кинулись прямо на шматок конини. … він їх ненавидів і дуже боявся, але не міг не захоплюватися ними.»)

32. Пересвідчившись, що плівка скінчилася, він підвів очі і побачив …(Що  вороже настроєна акула-кішка пливе просто на нього.)

33. За яку необережність він себе проклинав?(Руки і груди вимазані кров’ю від кінського м’яса.)

34. Чим він відбивався? (Кіноапаратом).

35. Зачитайте поєдинок акули і Бена.(Сторінка 238, 2 абзац: «Кішка випередила його…повалився на пісок, як сніп»).

36.  Що сталося з батьком Деві? (Покусали акули).

37.  Чи серйозні були рани? (Так, ноги порізані, а рука права майже зовсім одірвана, а ліва схожа на шматок пожованого м’яса.)

38. За що найбільше переживав батько? (Що коли його не стане, хлопця теж ніхто не знайде тут).

39. Що він наказав робити синові? (Розірвати сорочку і перев’язати руки міцно вище ран, щоб зупинити кров).

40. Як поставився до цього завдання Деві? (Серйозне, напружене, бліде личко скривилось від жаху, але він з відчайдушною мужністю старався  виконати своє завдання.)

41.  Що повинна була ще зробити 10 – річна дитина, щоб вижити?(Витягти батька з акваланга, — поки батько знову втратив свідомість, він його витяг; дотягти батька до машини (Деві тягнув, а він відштовхувався п’ятами), підняти літак у повітря, вести його і посадити на землю).

42. Як йому вдалося затягти батька в літак?(Батько підказав йому наносити каміння, коралів, навалити високо до правих дверцят літака як східці, потім наказав обв’язати його груди  рушником, залізти у літак і тягти, а сам відштовхувався ногами).

43. Чому Бен був здивований і подумав: невже можна роками жити з сином і не розгледіти його обличчя? (Коли батько  пожалів хлопця, який був знесилений від напруження, він запитав: ти замучився? Син сердито відповів, що не втомився. Батько ніколи ще не чув  у голосі сина ні протесту, ні люті.)

44. Що допомогло батькові майже непритомному забратися в літак і перетерпіти біль?(Надія досягти мети).

45.  Яка найдальша мета була у батька? (Вижити хоч до Каїра і показати хлопцеві як садити літак, врятувати сина).

46. Коли вже Бен з Деві були нарешті в літаку,  куди Бен знову послав сина?(До води по кіноапарат).

47. Скільки в оповіданні описів польоту? (Два: туди й назад).

48. Який опис детальніший, яскравіший? ( Другий) Чому саме?

49. Як орієнтувався хлопець у польоті ? (Вів літак вздовж берега.)

50. Що допомагає і водночас заважає йому?(Вітер).

51. Чи змінилося ставлення батька до хлопчика?( У діалозі та роздумах з’являються звертання: «хлопчику», «синку», «бідолаха», «малюк»; бажання не налякати Деві, вибачитись перед ним: «Не засмучуйся, якщо я на тебе нагримаю», «намагався говорити якомога м’якше». Обіцяв наступного разу взяти кока-коли).

52. Чи можемо ми сказати, що льотчик злякався за себе і вирішив підлеститися до хлопчика, щоб той не кинув його?( Ні, він більше думав про хлопця. «Десятирічному хлопчикові випало виконати справу, яка була надскладною. Якщо він хоче вижити.» «Знову зомлів,- подумалося Бену. Він занурився на кілька хвилин у легкий  приємний сон, але прагнув утримати останню нитку свідомості. Він учепився за неї: адже в ній одній був порятунок для сина.»)

53. Чи вдається Бенові зблизитися з хлопцем настільки, щоб той його зрозумів? Що повинно було статися? (Хлопець побачив сльози батька, почув щирі слова. «Він намацав шлях до серця хлопчика»).

54. Яку хвилину Бен назвав вирішальною? (Посадити літак на землю).

55. Яку фразу в першому і останньому описі польоту повторює автор?(«Шість дюймів»).

56. Що таке дюйм?(Англійська міра довжини, що дорівнює 2, 54 см.)

57. Прочитайте останні рядки абзацу, де описано посадку. (Сторінка 246, «На останньому дюймі, що відділяв їх від землі, Бен усе-таки втратив самовладання….Настала тиша…»).

58. Чи вдалося Деві посадити літак? (Так, батько в лікарні, літак цілий).

59. Як йшли справи батька у лікарні? Чому єгипетські лікарі вірили в успіх? («Вся справа в адреналіні, а ви його виробляєте, як атомну енергію». Проте втратив ліву руку, а вслід за нею професію льотчика.)

60. Чого батько боявся при зустрічі з сином? Зачитайте («Тут або все почнеться, або знову закінчиться, і, можливо, назавжди»).

61. Як ви вважаєте, чи зміняться їхні взаємини? (Зачитайте абзац 8, сторінка 247: «Їм обом потрібен час… заради нього віддасть усе. На це варто витратити час …»).

62. Як ви розумієте слова: «Останній дюйм, який розділяє всіх і все, нелегко подолати, якщо не бути майстром своєї справи».

65. Встановіть відповідність та з’єднайте стрілками:

Експозиція          Політ до Акулячої бухти, Бен  водою,

Деві чекає батька, сутичка з акулами.

Зав’язка Стисла розповідь про події до польоту.

Розвиток дії  Бен бере сина з собою. Відчуження  рідними людьми.

Кульмінація Успішне приземлення. Початок нових  родинних стосунків.

Розв’язка Батько та син рятують один одного.

66. Відтворіть ланцюжок подій, проставивши правильну нумерацію.

Страх Деві

Зйомки під водою

Самостійний політ Деві

Акуляча бухта

Допомога пораненому батькові

Сутичка Бена з акулою

Зустріч у лікарні

67. Дайте кілька порад Бенові, як йому будувати стосунки з сином після одужання.

68. Напишіть міркування за цитатою: «Невже можна роками жити з сином і не розгледіти його обличчя»?

69. Закінчіть міркування.

1  У прямому значенні «останній дюйм» — це…

2  У переносному значенні останній дюйм» — це…

3  Подолати «останній дюйм» для Бена – льотчика означає…

4  Подолати «останній дюйм» для Бена – батька означає…

70. Головна думка оповідання.(Необхідність боротися до останнього дюйма, а також подолання «останнього дюйма», що розділяє людей.)

71.   Що таке епізод, ключовий епізод. Визначте ключові епізоди твору.(Епізод – це невеликий уривок, фрагмент, порівняно завершена та самостійна частина літературного твору, де зображено закінчену дію або важливий у долі персонажа момент. Ключові епізоди – ті, які зображають події, що відіграють важливу роль у житті персонажів, мають емоційну виразність, вказують на грань розв`язання конфлікту твору, мають відносний початок і закінчення.

Ключові епізоди в оповіданні:

1)  Переліт до Акулячої бухти.

2)  «Що мені робити?.. Бачиш, що з тобою сталося?»

3)  «Довго вибиралися вони схилом».

4)  Переліт Акуляча бухта – Каїр.

5)  «Коли привели Деві…»).

72. Визначте епізод найвищої напруги в оповіданні.(Хлопчик вперше сідає за штурвал літака, а непритомний батько не в змозі йому допомогти).

73. Причина непорозумінь між батьком і сином? (Конфліктні ситуації).

74. Що таке конфлікт?(Це зіткнення поглядів, смаків, уявлень. Це той маленький вузлик, не розв`язавши якого, неможливо йти далі.)

75. Який рецепт пропонує письменник для подолання відчуженості між батьками і дітьми, між людьми? (Подолати останній дюйм у непорозуміннях. (Взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому).

76. Невже потрібна була екстремальна ситуація, щоб наші герої побачили і розгледіли обличчя один одного? (Екстремальна ситуація допомагає розкрити сутність людини. Людина перестає грати чи вдавати з себе  хорошу чи погану, вона діє. Адже в екстремальній ситуації існує загроза для життя – і тут найкраще проявляються справжні риси характеру, вдача. Справжню людину можна побачити в ситуації, що загрожує її життю).

77. Чи існує проблема батьків і дітей зараз? (Так, в сьогоднішньому складному житті ваші батьки також мають багато проблем. Вони зайняті, заклопотані, їм постійно не вистачає часу. Саме тому вони бувають іноді неуважними до вас. Можливо, і вам потрібно зробити їм крок назустріч?)

78. Які символічні образи допомагають нам зрозуміти підтекст оповідання? (Пустеля – символ відчуження, непорозуміння, самотності; вітер – символ змін, випробування духу людини. Хлопчика дуже лякає вітер. Акула – символ хижацтва, зла.)

79. Яке значення в оповіданні набуває словосполучення «останній дюйм»?(Візьміть лінійку і накресліть відрізок довжиною 2, 54 см. Яке враження на вас справляє довжина відрізка? Міра довжини, відстань. Стосунки між людьми.)

80. Користуючись словниками крилатих слів, фразеологізмів, назвіть словосполучення до складу яких входить слово останній.(До останньої краплі крові, до останнього подиху, остання надія, останній доказ королів, останній і вирішальний бій, останній із могікан).

81.  Порівняйте значення слова «останній» у новелі О.Генрі та оповіданні Олдріджа. (Спільне – компонент значення «важливий»,  «вирішальний», «головний»).

82. Тема. (Проблема батьків і дітей.)

83. Ідея. (Тільки спільна справа, серйозна, яка потребує напруження фізичних і вольових зусиль особистості, здатна зблизити людей.)

84. Яка головна думка оповідання?(Вирішення проблеми стосунків батьків і дітей можливе лише за обопільних зусиль як батьків, так і дітей. Необхідність боротьби до «останнього дюйма»).

Джерело: http://zubrila.com/dzhejms-oldridzh-ostannij-dyujm-zapitannya-ta-vidpovidi-do-temi-zarubizhna-literatura-7-klas/

Категорія: 7 клас | Переглядів: 6278 | Додав: Галина | Рейтинг: 1.8/4